Frågor & svar2023-10-05T11:07:10+02:00

Frågor & svar

Här får ni svar på dom mest förekommande frågorna.

Familj

Vad kostar det för barn att övernatta?2022-07-08T14:33:51+02:00

Upp till 2 barn under 6 år bor gratis när de delar befintlig säng med föräldrarna.

Vilka sängtyper är tillgängliga för barn på hotellrummet?2022-07-08T14:34:08+02:00

När du bokar rum behöver du välja vilken sängtyp ditt/dina barn ska sova i. Spjälsäng är en liten extrasäng som placeras på hotellrummet. Ingen kostnad tillkommer.
Valet Förälders säng innebär att du delar din sängplats med barnet, alltså din del av sängen. Egen säng betyder att en extrasäng ställs in på rummet, kostnaden är 300 kr.

Vad kostar extrasäng?2023-08-21T10:47:38+02:00

Spjälsäng: 350 SEK/natt
Barn: 500 SEK/natt
Vuxen: 850 SEK/natt

Extrasäng måste förbokas.

Är det åldersgräns för att få bo på hotellet?2022-07-08T14:34:41+02:00

Minderårig (barn under 18 år) får inte checka in och/eller övernatta ensam utan föräldrar/målsman/annan myndig.

Bokning och Betalning

Jag har inte fått min bokningsbekräftelse ännu. Vad ska jag göra?2022-07-08T14:34:59+02:00

Om du bokar via telefon eller mail direkt via hotellet skickas bekräftelse ut via e-post efter genomförd bokning. Om din bekräftelse inte kommit ber vi dig att kontakta oss igen.

Vilka avbokningsregler gäller?2022-07-08T14:44:31+02:00

Avbokningsvillkor kan variera beroende på vilken typ av bokning du gör. Ta del av de villkoren som gäller på din bokningsbekräftelse.

Kan jag betala med faktura?2022-07-08T14:44:56+02:00

Hällsnäs har en minimigräns på 1500 SEK för fakturering för företag. Undantag kan förekomma och avgifter kan tillkomma. Det är ej möjligt att betala med faktura som privatperson.

Kan jag betala med kontanter?2022-07-08T14:45:12+02:00

Nej, Hällsnäs Hotell & Restaurang är ett kontantfritt hotell.
Vi erbjuder dock swishbetalning.

Jag har tappat bort mitt kvitto för min vistelse, hur gör jag?2022-07-08T14:45:39+02:00

Maila till info@hallsnas.se så kan vi maila ett kvitto till dig. Enligt lag kan vi endast skriva ut två kvitton.

Avtalskund

Finns det några avtal för mig som reser mycket i tjänsten?2022-07-08T14:46:14+02:00

Om du önskar bli avtalskund kontakta oss på info@hallsnas.se

Hotell

Hur många rum har Hällsnäs?2024-05-30T10:41:03+02:00

Vi har totalt 37 rum. 1 Enkelrum, 14 Dubbelrum small, 19 Dubbelrum Standard, 2 Familjerum och 1 Sjöstuga.

Hur många bäddar?2024-05-30T10:41:42+02:00

80

Hur långt tid tar det till flygplatsen?2022-07-08T14:47:10+02:00

21 minuter när trafiken flyter på.

Hur långt tid tar det till tågstationen?2022-07-08T14:47:25+02:00

18 minuter när trafiken flyter på.

Erbjuder ni shuttleservice?2023-10-19T13:43:50+02:00

Nej, det gör vi inte men vi kan hjälpa till att boka taxi.

Vilka in- och utcheckningstider gäller?2022-07-08T14:48:00+02:00

Garanterad incheckning från kl. 15.00
Utcheckning fram till kl. 11.00
Kontakta oss för önskemål om andra in-och utcheckningstider.

Hur sent kan man checka in? Behöver jag meddela om jag kommer sent?2022-07-08T14:48:15+02:00

Om du har garanterat ditt rum med kreditkort kan du checka in när du vill. Meddela om du kommer att ankomma senare än kl. 22. Om du inte har lämnat garanti för ditt rum behöver du checka in innan kl. 22 när receptionen är bemannad.

Tillgänglighet

Hur bokar jag ett rum som är anpassat för funktionsnedsättning?2022-07-08T14:49:20+02:00

För att boka ett tillgänglighetsanpassat rum kontaktar du oss på hotellet direkt. Vi har ett begränsat antal rum som är tillgänglighetsanpassade.

Vad gäller om jag har ledarhund eller ledsagare?2022-07-08T14:49:38+02:00

Du är varmt välkommen till oss! För ledarhund eller medföljande ledsagare i samma rum tas det inte ut något tillägg mot uppvisande av intyg.

Finns det allergivänliga rum?2022-07-08T14:49:57+02:00

Merparten av våra rum är allergianpassade men vi vill ändå att du kontaktar hotellet före du bokar så att vi kan försäkra oss om att vi placerar dig rätt.

Husdjur

Kan jag ta med min hund till hotellet?2023-10-20T09:53:10+02:00

Vi erbjuder ett antal hotellrum för er fyrbenta vän. Då vår huvudbyggnad med bar, restaurang och sällskapsrum inte tillåter husdjur innebär det dock att hunden måste kunna trivas ensam i sitt rum. För att säkerställa att det finns ett ledigt hundrum kan bokning endast ske på info@hallsnas.se eller 031-916466
Tillägg för hundrum är 350kr per natt och det är max två hundar per rum.

Mat & Dryck

Jag har matallergi, vad erbjuder hotellet för alternativ?2022-07-08T14:50:21+02:00

Vi gör vårt bästa för att tillgodose alla våra gästers specialkost. Det är viktigt att kontakta oss på förhand för att säkra att vi har möjlighet att uppfylla era önskemål.

Ingår frukost alltid?2022-07-08T14:50:34+02:00

Ja

Om jag behöver resa tidigt, kan jag få med frukost?2022-07-08T14:50:47+02:00

Frukostpåse är en enklare variant av vår klassiska frukostbuffé. Meddela receptionen att du avreser tidigt när du checkar in. Frukostpåsen ska beställas senast kl. 20:00 dagen före avresa.

Parkering

Har hotellet parkering?2022-07-08T14:51:03+02:00

På Hällsnäs parkerar du gratis. Vi har parkering både utanför och innanför grindarna.
Grindarna hålls alltid öppna.

Jag kommer med el-bil, kan jag ladda min bil?2022-07-08T14:51:18+02:00

Ja. Kontakta oss för mer information.

Presentkort

Vilka presentkort kan jag köpa och hur köper jag presentkort?2022-07-08T14:51:42+02:00

Det finns flera olika sorters presentkort som du kan köpa hos oss. Presentkort på specifika evenemang eller på valfritt belopp.

Hur köper jag ett digitalt presentkort?2022-07-08T15:13:55+02:00

Du kan köpa digitala presentkort här och betala med de vanligast förekommande bankkorten.

Kan jag ge bort ett digitalt presentkort?2022-07-08T15:14:22+02:00

Ja. När du köper ett digitalt presentkort kan du välja om det är till dig själv eller någon annan. Vill du ge bort det uppger du bara e-postadressen till den person som du vill ge det till i samband med köpet.

Jag har fått ett presentkort. Hur använder jag det?2022-07-08T15:14:38+02:00

Presentkortet går att använda till hotellövernattning, restaurangbesök eller till de evenemang som bokas direkt via oss.

Måste presentkortet vara giltigt när jag bor eller räcker det att det är giltigt när jag gör bokningen?2022-07-08T15:14:52+02:00

Presentkortet måste vara giltigt när du bor eller gör ett köp eftersom du betalar med det direkt på hotellet.

Går det att förlänga giltighetstiden på presentkortet?2022-07-08T15:15:08+02:00

Det går inte att förlänga giltighetstiden på presentkortet.

Jag har tappat bort mitt presentkort. Kan ni ersätta det?2022-07-08T15:15:25+02:00

Vi ersätter tyvärr inte förlorade presentkort.

Till toppen